Wij Tippen

Social Out of Office

By  | 

Zonder schuldgevoel niet reageren op social met de Social Out of Office. Flow lanceert eerste Social out of Office #flowsocialoo

Eigenlijk is het gek. Je kunt je voicemail inspreken, je mail op out-of-office zetten, maar dat lukt je niet op Whatsapp, Instagram of andere social media. Dus wil je zonder schuldgevoel niets van je laten horen op social media? Laat je vrienden, familie en volgers weten dat je een avondje offline, het weekend niet bereikbaar, of zelfs zonder telefoon op vakantie bent. Daarom ontwikkelde Flow een reeks gifjes die je kunt instellen als Social Out of Office (#flowsocialooo). En in de eerste week zijn de gifjes al trending online en miljoenen keren bekeken. 

De grote vertraagcampagne

Flow bestaat dit jaar tien jaar en viert dat met De Grote Vertraagcampagne. Om écht te kunnen vertragen, is af en toe offline en niet bereikbaar zijn, hard nodig. Daarom komt flow met de Social out-of-office. Al tien aar brengt flow de boodschap om trager te leven, geluk in de kleine dingen te vinden, om te gaan met keuzestress en het leven met al haar ups en downs te omarmen. Flow-onderzoek laat zien dat vrouwen het inmiddels wel weten, maar nog niet in praktijk kunnen brengen. En wetenschapper Margriet Sitskoorn beaamt dat: Onze hersenen moeten keihard werken om de wereld vol nieuwe prikkels nog aan te kunnen. We moeten dus vertragen.

Hoe werkt het?

Flow maakte samen met illustrator Penelope Dillaghan grappige gifjes die duidelijk maken dat je even niet reageert en offline bent. Deze Social Out of Office zijn te gebruiken op alle social media, omdat hier automatisch de koppeling is met Giphy. Makkelijker kan het niet.

Je kunt de gifjes hier vinden: Giphy.com/flowmagazine.

Wil je weten hoe je überhaupt een gifje plaatst? Kijk dan naar onze how-to op: flowmagazine.nl/socialooo.

FLOW 10 jaar

Flow bestaat in november 10 jaar en is populairder dan ooit. Als een van de weinige Nederlandse bladen heeft Flow stijgende lezersaantallen en zijn ze succesvol op een wereldwijde schaal. Inmiddels worden er dagelijks wereldwijs meer dan 7.000 Flow-producten verkocht en verschijnt Flow in 39 landen, in 4 talen en in vele vormen online en offline. Flow viert het jubileum met ‘Het grote vertraagboek’ (sinds 25 september in de winkel) en een extra dik jubileumnummer (sinds 10 oktober in de winkel), beide vol actuele levenslessen.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *