Laat het woord bruiloft vallen en feestlocaties rekenen dubbele prijs

Wedoido maakt het plannen van je bruiloft weer leuk én eerlijk.

Feestlocaties rekenen voor een bruiloft vaak twee keer zoveel als voor een ander type feest in dezelfde zaal. Dit met hetzelfde aantal mensen en dezelfde tijdsduur. Ruim 50% van de top 10 trouwlocaties rekent een dubbele prijs zodra het woord bruiloft valt, blijkt uit onderzoek. Het bedrijf lanceert mede daarom een nieuw online platform. Dit maakt het voor trouwkoppels leuker én eerlijker om hun bruiloft te plannen.

Toekomstige echtparen kunnen via wedoido de beschikbaarheid en prijzen van trouwlocaties inzien en boeken. Dit onder begeleiding van professionele Wedding Assistants. De trouwbelofte van wedoido: breken met stress. Weer verliefd worden op trouwen. Het dagelijks leven is al stressvol genoeg. Wedoido laat als enige, na de intake, de prijzen en beschikbaarheid van locaties en leveranciers zien. Én ze zijn te boeken via één platform.

Oprichters Jorg van der Ham (l) en Thomas Vles (r)

“Ik vond het makkelijker om een festival voor duizenden mensen te plannen dan mijn eigen bruiloft”

Oprichter en CEO Thomas Vles, die eerder Poopy Cat oprichtte en als ervaren event producer meerdere succesvolle muziekfestivals organiseerde, stapt deze zomer zelf in het huwelijksbootje. “Ik kwam erachter dat het makkelijker is om een festival voor duizenden mensen te plannen dan mijn eigen bruiloft. Naast dat het plannen van een bruiloft onnodig ingewikkeld is, is het ook vaak oneerlijk. Prijzen worden vaak verdubbeld. Met wedoido maken we hier een einde aan door gebruiksgemak te bieden en transparant over de kosten te communiceren. Het plannen van je bruiloft wordt via ons platform weer leuk én eerlijk”, zegt Vles.

wedoido deed deze maand onderzoek onder de 10 populairste trouwlocaties in Nederland. De helft van de meest geboekte locaties rekent een dubbele prijs voor dezelfde locatie als het om een bruiloft gaat. Ook hanteert meer dan een derde een starttarief van bijna €10.000. Bovendien moet je als koppel bij 4 van de 10 locaties eerst langskomen. Of eerst een onnodig lang telefoongesprek doorstaan, om achter de beschikbaarheid en kosten te komen. Volgens wedoido is het daarom tijd om een einde te maken aan het stereotype bridezilla. Het plannen van een bruiloft is vaak nog een onnodig moeilijke aangelegenheid en moet klantgerichter worden.

Weddingplanning 2.0: ouderwetse romantiek meets technologie

De missie van wedoido: de trouwindustrie écht klantgericht maken. Het bedrijf brengt daarmee innovatie naar een van oudsher traditionele markt. Terwijl twee derde van Nederland hun vakantie online boekt, speelt het plannen van een bruiloft zich nog steeds offline af. “Ruim 83% van de koppels creëert moodboards van hun perfecte dag en moet dan zelf handmatig locaties en leveranciers zoeken. We hebben dit proces gedigitaliseerd door gebruik te maken van visuele input. Met wedoido kunnen koppels hun moodboard direct koppelen aan het platform. Die zoekt er automatisch locaties bij die beschikbaar zijn en in het budget passen.”. Aldus oprichter en CTO Jorg van der Ham. Als co-founder van iamb&b, liet hij het bedrijf in 3 jaar van 1 appartement naar 1,5 miljoen omzet groeien.

De planningstool is ook live, na een pilotfase met 7 uiteenlopende koppels, die zich nu ook officieel als klant hebben aangesloten. Via wedoido.com kunnen alle geïnteresseerde koppels direct en vrijblijvend beginnen met het plannen van hun bruiloft. Meer informatie vind je kan hier.



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *