Het logo van De Buik van Amsterdam

De Buik van Amsterdam

De Buik, hét digitale platform over de Rotterdamse eetcultuur, breidt uit met een online foodgids over Amsterdam. De culinaire journalisten en foodbloggers van ‘De Buik’ vertellen verhalen over restaurants. Ze stellen een restaurantgids samen en geven tips over nieuwe en bestaande culinaire hotspots van de hoofdstad. De website van ‘De Buik van Amsterdam’ is maandag 24 september 2018 officieel gelanceerd bij Bistro Berlage, een icoon in Amsterdam. Tijdens deze lancering presenteerde 4 Amsterdamse chefs, waaronder Herb van Dongen, een signatuurgerechtje met Amsterdamse ingrediënten. 

Culinair platform

‘De Buik’ van Rotterdam verteld liefhebbers van eten al jaren de mooiste culinaire verhalen en adviseert met een uitgebreide restaurantgids waar ze die avond moeten eten. Het platform staat midden in de eetcultuur van de stad en kent deze als geen ander. Zij zijn er voor liefhebbers van eten: een doelgroep die graag de stad in gaat, geld te besteden heeft en van mooie dingen houdt. Daarnaast is ‘De Buik’ er voor de ondernemers, chefs en organisaties in de wereld van eten. ‘De Buik’ zet hen in beweging en verbindt hen met hun belangrijkste doelgroep. Met een platform over de Amsterdamse eetcultuur zal ‘De Buik van Amsterdam’ dit evenaren.

Een gerecht van de website van De Buik van Amsterdam

‘De Buik van Amsterdam’

Op maandag 24 september 2018 werd ‘De Buik’ officieel gelanceerd in Amsterdam. Op een prachtige locatie in hartje Amsterdam, bij Bistro Berlage. Er waren 4 Amsterdamse chefs aanwezig. Zij presenteerden de genodigden een geheel eigen gerechtje met Amsterdamse producten.

De website is live met ruim 40 verhalen over de bruisende eetcultuur van de hoofdstad. Deze verhalen zijn verdeeld in 9 categorieën, waaronder ‘uit eten’, ‘drinken’, ‘kopen’ en ‘mensen’. Hier zijn verhalen te lezen over de Amsterdamse classics; Kaagman & Kortekaas, Hotel de Goudfazant, Rijsel en Entrepot. Ook zijn er gastcolumns van onder andere Joris Bijdendijk waarin hij zijn visie over de Amsterdamse eetcultuur geeft. Ook ging ‘De Buik’ van Amsterdam een dag op stap met Valerio Zeno voor een tour langs 5 van zijn favoriete zaken.

Daarnaast heeft ‘De Buik van Amsterdam’ een uitgebreide restaurantgids met nu al meer dan 200 restaurants. Elke restaurant heeft haar eigen pagina met het adres, links naar sociale media, foto’s van het restaurant, informatie over het eten, de inrichting en een korte, heldere omschrijving.

Gijsbregt Brouwer, oprichter van ‘De Buik’: “Ik ben trots dat we met een hecht Amsterdams team de eetcultuur van onze hoofdstad in kaart brengen. De eerste 50 verhalen en meer dan 200 restaurants geven een mooie bloemlezing van waar ‘De Buik’voor staat en van al het lekkers dat we in de hoofdstad hebben gevonden. En dit is pas het begin. We gaan vol gas door en rekenen erop dat we Amsterdammers de mooiste verhalen presenteren.”

De website van De Buik van Amsterdam

Over ‘De Buik’

De buik is een platform voor en door liefhebbers van lekker eten, drinken en mooie producten. Het journalistieke platform is onafhankelijk en heeft een positieve instelling, maar waar nodig ook constructief kritisch. Het platform is eind 2013 opgericht en werd in korte tijd razend populair. Met dank aan een sterk redactioneel team en enthousiaste makers, groeien zijn 4 jaar later nog steeds door. Zo staat er achter de redactie, bestaande uit 6 man, een team van meer dan 50 bloggers. Samen bereiken zij meer dan een half miljoen mensen per maand, heeft ‘De Buik’ maandelijks tussen de 300.000 en 350.000 paginaviews en meer dan 200.000 bezoeken. Ook de social-media-kanalen van ‘De Buik’, met meer dan 75.000 likes op Facebook en ruim 24.000 volgers op Instagram, weet men goed te vinden.

Overige informatie over ‘De Buik van Amsterdam’

Website:        http://www.debuik.nl/amsterdam

Email:            amsterdam@debuik.nl

Facebook:     http://www.facebook.com/debuikvanamsterdam

Instagram:    http://www.instagram.com/debuikvanamsterdam

No Comments

Leave a Comment